רצועות תמיכה לברכיים

רצועות תמיכה לברכיים נקודתי

רצועות תמיכה לברכיים הן מצב שכיח של כאבי ברכיים, הנגרם לרוב מחוסר כוח בשרירים. הם עלולים להיגרם גם מפציעה בברך. הרצועות עוזרות למנוע מהברכיים לנוע רחוק מדי קדימה, מה שמפחית את הלחץ על הפיקה ומונע פציעה עתידית. סד תמיכה לברכיים מומלצות בדרך כלל לבעלי אורח חיים פעיל וכן לאלו שאובחנו עם מחלות ברכיים קיימות כמו דלקת פרקים או פגיעה ברצועות. רצועת תמיכה לברך משתמשת בסוג של רצועה אלסטית הנלבשת על הברך כדי למנוע ממנה להתכופף רחוק מדי או להימשך רחוק מדי. הרצועות נלבשות בדרך כלל במהלך פעילות ספורטיבית על מנת להגן על הברכיים אך ניתן להשתמש בהן גם למטרות רפואיות כגון לאחר פציעה. תומכי ברכיים קיימים כבר זמן מה ונעשה בהם שימוש על ידי ספורטאים. 

הם יוצרו במגוון חומרים וצורות, כולל רצועות אלסטיות פשוטות שניתן למצוא בבתים רבים או רפידות ניאופרן שניתן להתאים בהתאמה אישית לברך. כיום, ישנן גם רפידות סיליקון עם הוספת ג'ל המעניקות יותר נוחות ויציבות רבה יותר. הרצועות מספקות תמיכה למפרק ומעניקות ייצוב. המפרק יציב יותר בגלל הרצועות. מחקר הראה שכאשר משתמשים ברצועת ברכיים, יש ירידה משמעותית בכמות הכאבים בברך. הסיבה לכך היא שכאשר אדם עם ברך הדוקה או חלשה עוטה רצועת ברך, זה ייצב את המפרק ויאפשר תנועה קלה יותר. ש צורך ברצועות תמיכה לברכיים כדי לספק יציבות וביטחון נוספים לברך. הם עוזרים לייצב את הברך בתנוחות רבות ושונות כולל ישיבה, עמידה, הליכה וריצה. רצועות תמיכה לברכיים פועלות על ידי מתן לחץ על פיקת הברך אשר לאחר מכן מפוזרת באופן שווה על פני הפיקה.

יציבות נוספת זו מסייעת בהפחתת כאב במפרק הברך שעלול להיגרם משימוש יתר או פציעה. רצועת תמיכה לברך היא מכשיר החוגר סביב הברך שלך, מאבטח אותה במקומה כדי למנוע פציעה. רצועות אלו עשויות בדרך כלל מניילון, אלסטי או לטקס. ישנן סיבות רבות ושונות מדוע אנשים משתמשים ברצועות אלו. יש אנשים שמשתמשים בהם כדי להפחית כאב ונפיחות שנגרמים על ידי דלקת פרקים או בעיות מפרקים אחרות. אנשים אחרים משתמשים בהם למניעת פציעות מפעילויות ספורט מסוימות כגון כדורסל או כדורגל. באופן כללי, הם משמשים למניעת פציעות מפעילויות גופניות רבות הכרוכות במאמץ רב על הברכיים. יש אנשים שרצועות אלו אינן נוחות מכיוון שהן עלולות להפריע לכרית השוק, מה שיגרום לשפשוף וגירוי במהלך פעילות גופנית.

יתרונות רצועת תמיכה לברכיים

רצועות ברכיים פופולריות בקרב ספורטאים הזקוקים לתמיכה נוספת לברכיים. הם גם פופולריים בקרב אנשים שמבלים שעות ארוכות בישיבה על כיסא וצריכים למתוח את השרירים. ספורטאים, ספורטאים ורצים משתמשים לעתים קרובות ברצועת תמיכה לברכיים מסוג זה כדי לשמור על מפרקי הברך יציבים יותר בזמן שהם רצים, עושים תרגילים מסוימים או עוסקים בספורט.

יכול לשמש עבור: הוא עשוי מניאופרן אשר יספק חום לאזור בו הוא נלבש, מקטין את הסיכון לפציעה או דלקת.

מגיע בגדלים שונים: ניתן לחתוך לשניים (לגודל קטן יותר) או להכפיל (לגודל גדול יותר) במידת הצורך

צבעים שונים: אלה מגיעים בצבעים שונים כך שתוכל למצוא את האחד המושלם עבורך.

קל לנקות: רצועות אלה נגישות ובעלי חומר קל לניקוי ושמירה על ניקיון.

סוגי רצועות לתמיכת ברכיים

ישנם סוגים רבים של רצועות לתמיכת ברכיים, החל משרוולים פשוטים אלסטיים או ניאופרן ועד לרצועות אורתופדיות מתוחכמות יותר המציעות תמיכה קשיחה יותר על פני שטח גדול יותר מסביב למפרק הברך. רצועות תמיכה לברכיים נמצאות בכל רחבי האינטרנט עם איכות ומחירים משתנים. 

אז איך תדעו איזה מהם מתאים לצרכים שלכם? 

הדבר הראשון הוא לקבוע מהי המטרה העיקרית שלך ללבוש את רצועות התמיכה – בין אם זה קשור לעבודה או קשור לספורט. 

לאחר מכן שקול כמה זמן אתה צופה ללבוש אותם ביום נתון, כמו גם אם הם יילבשו בלילה או לא. 

בהתאם לצרכים ולתקציב שלך, יש מגוון רחב של אפשרויות זמינות ברוב החנויות האורתופדיות. רצועות תמיכה לברכיים הן ציוד קטן אך יעיל ביותר שניתן להשתמש בו כדי לספק הקלה בכאבי ברכיים ולשיפור יציבות הברך. ישנם שלושה סוגים שונים של תומכי ברכיים: רצועות הפיקה, עוטפות שוק ושרוולי ברכיים.

 

Picture of יגאל ישראלי

יגאל ישראלי

"אנחנו מה שאנחנו אוכלים." כך אומר המשפט המפורסם.
הרבה מאוד דברים מעניינים קורים בקשר בין אוכל לבריאות, ואפילו יופי.אבל עדיין רב הנסתר על הגלוי...
אז תתכוננו לגלות כמה דברים חדשים.

מזון לגוף

"אנחנו מה שאנחנו אוכלים." כך אומר המשפט המפורסם.

הרבה מאוד דברים מעניינים קורים בקשר בין אוכל לבריאות, ואפילו יופי.אבל עדיין רב הנסתר על הגלוי…

אז תתכוננו לגלות כמה דברים חדשים.

כתבות אחרונות